Werkkamp - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Judith Brouwer - WaarBenJij.nu Werkkamp - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Judith Brouwer - WaarBenJij.nu

Werkkamp

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 Februari 2015 | Kenia, Kisumu

We zijn naar het zwembad geweest in Buru Buru. Kwamen we daar als 2 blanke vrouwen binnen lopen in een zwembad dat letterlijk gevuld was met alleen maar Kenianen. En volgensmij komen daar normaal gesproken nooit mzungu, omdat het buiten het toeristische gedeelte ligt, dus iedereen stond ons echt aan te staren. De kinderen kwamen ons oprecht vragen of we konden zwemmen en er zaten mensen 'onopvallend' foto's van ons te maken. Inmiddels heb ik mijn eerste huwelijksaanzoeken gehad, ik begin er bijna aan gewend te raken.

Inmiddels ben ik in een werkkamp in Nyalunya samen met een groep vrijwilligers. Ik blijf 2,5 week hier, vlakbij het victoriameer. Er is geen douche of stromend water, de wc is een gat in de grond en het is echt extreem heet. De echte Kenia-ervaring dus. We zijn hier heel praktisch aan het werk: kippen voeren en het hok schoonmaken, bakstenen maken (moddergevechten, jeeej, ik hoef niet meer naar een spa nu) en sjouwen, en als het goed is gaan we morgen naar een school om kinderen voorlichting te geven over hiv/aids, kindermisbruik en meer dingen die ze hier niet van hun ouders horen. De groep vrijwilligers (gemixt Keniaanse vrijwilligers, locals en internationale vrijwilligers) is heel gezellig, dus ik vermaak me hier voorlopig wel.

De community hier zet zich heel hard in voor minderbedeelden, met heel veel liefde en passie en in afhankelijkheid van God. Heel bijzonder om te zien dat hoe weinig ze zelf ook hebben, ze zich altijd meer zorgen maken om anderen en altijd optimistisch blijven. Ze zijn God heel dankbaar voor alles wat hij geedt en hebben een enorm vertrouwen in Hem, daar kunnen wij westerlingen nog wat van leren. Oke, klein stukje promotie: als je heel graag je geld weg wilt geven, dan kunnen ze dat hier heel goed gebruiken en ik weet zeker dat het goed terecht komt.

  • 11 Februari 2015 - 17:08

    Gert:

    Lieve Judith, je moet wel aardig aan de bak. We krijgen straks een gebruinde en gespierde dochter terug, nauwelijks van de doorsnee Keniaan te onderscheiden, als je tenminste goed blijft eten. Dat is wel nodig met dit soort inspanningen. Die Kenianen in het zwembad hadden oog voor je omdat je zo razend knap bent. Dat blanke huidje nemen ze op de koop toe. Er heeft zich overigens nog niemand bij mij gemeld voor onderhandelingen over de bruidsschat, dus neem die aanzoeken vooral niet serieus: ze moeten eerst langs mij en dat zal ze vies tegenvallen. Ik doe het niet voor een hut zonder warm en koud stromend water, laat staan voor wat wilde beesten.

    Succes met de voorlichting morgen. Zo kun je je Farmacie (en algemene) kennis goed inzetten. Prachtig dat de mensen bewogen zijn met hen die het minder hebben. Zijn ze soms ook lid van de NSU. Veel plezier met de andere vrijwilligers. Gods zegen bij alles wat je doet.

    Liefs, papa

  • 14 Februari 2015 - 22:24

    Opa Arjen En Om Anneke:

    Lieve Ludith, dat zijn wel bijzondere ervaringen die je opdoet. Wij zijn het helemaal met je vader eens wat de huwelijksaanzoeken betreft, ook wij willen daarover nog we een woordje meespreken. Fijn dat je daar goed werk mag doen. Wij hopen dat het werk dat je daar doet gezegend mag worden en ten goede mag zijn van de bevolking van dat land. Judith, heel veel sterkte en houdt moed.

    H.G. Oma en Opa.

  • 18 Februari 2015 - 19:58

    Els Groenewegen:

    Hoi Judith

    Wat leuk om je reisverslag te lezen en bijzonder dat je gewend kunt raken aan huwelijksaanzoeken ;)
    Heel veel plezier en Gods zegen gewenst bij het mooie wat je doet. Ik ben benieuwd wat er bovenaan je lijstje staat als meest bijzondere Kenia-ervaring, ik denk in elk geval dat je straks enorm zult genieten van een douche.
    Geniet! Liefs Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Kenia

Vrijwilligerswerk in een ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2015

Afscheid

15 Maart 2015

Virhembe 2.0

08 Maart 2015

Virhembe

04 Maart 2015

Special edition

28 Februari 2015

Het project!
Judith

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5958

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 02 April 2015

Kenia

Landen bezocht: